Firma Rehberi
Firma Rehberi
Firmanızı ekleyerek firma rehberinde yerinizi alabilir ve daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.
Kolay Bülten Dijital PR Ajansı
Firma Kodu | #515 |
---|---|
Sektör | Tanıtım ve Organizasyon Şirketleri |
Adres | Rumeli Cad. Şafak Sk. Aydın İş Merkezi No:48 D:28 Nişantaşı Şişli / İSTANBUL |
URL | https://kolaybulten.net/ |
Şehir/Eyalet | Ucar |
Eklenme Tarihi | 02.12.2023 |
PR (Public Relations) yani Halkla İlişkiler, kurumsal ya da şahıs şirketlerinde belirli yer ve zamanlarda o kurumu veya markayı ön planda tutacak çalışmalar gerçekleştirmek olarak tanımlanabilir. Sanılanın aksine Halkla İlişkiler, kişisel olarak toplumun problemlerine destek olmak değildir. Tüm işlerde olduğu gibi özne yine insandır fakat Halkla İlişkiler'in amacı toplumun beklentilerine göre kurumu gözler önüne sermektir.
PR Çalışmalarının Amacı Nedir?
Yukarıda da değinildiği üzere PR çalışmaları marka ya da kurum için itibar kazandırmak, hedef kitlenin beklentilerine hitap edebilmek ve hedef kitleyi etki altına alabilmek için yapılır. Bu da elbette, hedef kitlenin derinlemesine analiz edilmesini ve planlı bir süreci gerektirir. Diğer yandan bu süreçte rakip analizi yapabilmek de önemlidir. Çünkü bir markanın, gerçekleştireceği herhangi bir PR çalışmasında, rakip kurumlarının yaptığı PR çalışmalarını inceleyerek yol alması, o kurumun amacına daha kısa yoldan ulaşmasını sağlayacaktır.
PR Çalışmaları Neden Gereklidir?
Bir kurum ya da işletmenin esas amacı elbette satış oranlarını arttırmak ve yeni müşteriler kazanmaktır. Bu da ancak müşterinin (yani hedef kitlenin) gerçekten ne istediğini ve ne ile memnun olacağını bilmesinden geçmektedir. Bu analizi yapabilmek de PR çalışmalarının ne kadar başarılı olduğu ile doğru orantılıdır. Öncelikle bir kurum PR çalışmalarına ne kadar önem verirse, hedef kitle büyük olasılıkla seçimini o marka, kurum ya da işletmeden yana kullanacaktır. Aynı şekilde kurumun kendini ön plana çıkartabilmesi de gerçekleştireceği PR çalışmalarına bağlıdır.
PR ve Reklam Arasındaki Fark Nedir?
Pek çok insan Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın aynı şey olduğunu düşünmektedir. Fakat doğru bilinen bu durum tamamen yanlıştır. Bu iki branş arasındaki ilk ve en önemli fark, Halkla İlişkiler'in kuruma; Reklamcılığın müşteriye yönelik yapılmasıdır. Örneğin, X şirketinin pazarlamak istediği bir ürünü satışa sunmak için şirketinin ne kadar güvenilir olduğunu gösteren bir afiş hazırlaması PR çalışmalarına; ürününün ne kadar kaliteli olduğunu anlatan bir kısa film çekmesi de Reklamcılığa girmektedir. Bununla birlikte, Halkla İlişkiler çalışmaları uzun vadeli olmakta ve uzun bir süreç gerektirmektedir. Ancak Reklam kısa sürelidir ve kısa bir süre içerisinde hedef kitlesine istenilen mesajı aktarmak zorundadır.
PR Çalışmaları Kurumlara Neler Katar?
Öncelikle bir kurum ne kadar PR çalışması yaparsa, adından o kadar söz ettirecektir. Bu da elbette kurum için fazladan itibar ve müşteri sadakati demektir. PR çalışmaları ile kendisini sürekli hatırlatan bir firma, müşterisinin aklında ilk sıralarda yer alacaktır. Tabii, bu da kurum için bir avantajdır.
PR Çalışmalarının Amacı Nedir?
Yukarıda da değinildiği üzere PR çalışmaları marka ya da kurum için itibar kazandırmak, hedef kitlenin beklentilerine hitap edebilmek ve hedef kitleyi etki altına alabilmek için yapılır. Bu da elbette, hedef kitlenin derinlemesine analiz edilmesini ve planlı bir süreci gerektirir. Diğer yandan bu süreçte rakip analizi yapabilmek de önemlidir. Çünkü bir markanın, gerçekleştireceği herhangi bir PR çalışmasında, rakip kurumlarının yaptığı PR çalışmalarını inceleyerek yol alması, o kurumun amacına daha kısa yoldan ulaşmasını sağlayacaktır.
PR Çalışmaları Neden Gereklidir?
Bir kurum ya da işletmenin esas amacı elbette satış oranlarını arttırmak ve yeni müşteriler kazanmaktır. Bu da ancak müşterinin (yani hedef kitlenin) gerçekten ne istediğini ve ne ile memnun olacağını bilmesinden geçmektedir. Bu analizi yapabilmek de PR çalışmalarının ne kadar başarılı olduğu ile doğru orantılıdır. Öncelikle bir kurum PR çalışmalarına ne kadar önem verirse, hedef kitle büyük olasılıkla seçimini o marka, kurum ya da işletmeden yana kullanacaktır. Aynı şekilde kurumun kendini ön plana çıkartabilmesi de gerçekleştireceği PR çalışmalarına bağlıdır.
PR ve Reklam Arasındaki Fark Nedir?
Pek çok insan Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın aynı şey olduğunu düşünmektedir. Fakat doğru bilinen bu durum tamamen yanlıştır. Bu iki branş arasındaki ilk ve en önemli fark, Halkla İlişkiler'in kuruma; Reklamcılığın müşteriye yönelik yapılmasıdır. Örneğin, X şirketinin pazarlamak istediği bir ürünü satışa sunmak için şirketinin ne kadar güvenilir olduğunu gösteren bir afiş hazırlaması PR çalışmalarına; ürününün ne kadar kaliteli olduğunu anlatan bir kısa film çekmesi de Reklamcılığa girmektedir. Bununla birlikte, Halkla İlişkiler çalışmaları uzun vadeli olmakta ve uzun bir süreç gerektirmektedir. Ancak Reklam kısa sürelidir ve kısa bir süre içerisinde hedef kitlesine istenilen mesajı aktarmak zorundadır.
PR Çalışmaları Kurumlara Neler Katar?
Öncelikle bir kurum ne kadar PR çalışması yaparsa, adından o kadar söz ettirecektir. Bu da elbette kurum için fazladan itibar ve müşteri sadakati demektir. PR çalışmaları ile kendisini sürekli hatırlatan bir firma, müşterisinin aklında ilk sıralarda yer alacaktır. Tabii, bu da kurum için bir avantajdır.