Öğretmen adayları; “Öncelikle şu kavram yanılgısını gidermekle başlayalım sözlerimize diyor ”Atanamayan Öğretmen” dendiği zaman, öğretmenin yetersizliğinden ötürü atanmadığı zannedilmektedir. Halbuki bizler yeterli eğitim seviyesine, donanıma sahibiz. Buna rağmen, hangi seviyemizi ölçtüğünü bilmediğimiz ve hangi amaca hizmet ettiğine de bir tülü vakıf olamadığımız ve inanmadığımız KPSS sisteminden de yüksek puanlar alıyor ve iyi sıralamalar elde ediyoruz. Fakat yanlış planlamalar sonucunda atanmayan öğretmen zedeleriz. Her atanamayan öğretmen lafını duyduğumuzda düşündüklerimiz, hissettiklerimiz sözlerle anlatılmaz. Bunun için, “Atanmayan Öğretmen” ya da “Atama Bekleyen Öğretmen” tanımı durumumuza daha uygun geliyor.” Diyorlar.
                    Öğretmenlik mesleğinden diploma alan şu an ki kişi sayısı 330 bin, ayrıca açılan eğitim fakültelerine alınan yeni öğrencilerle, pek çok bölüme ve açık öğretim programlarına ve bölüm mezunlarına verilmeye başlanan formasyonlarla çok yakın bir gelecekte atanamayan öğretmen sayısı milyonu aşacak. Bu mağduriyet daha da büyüyüp devam edecek.  Atama bekleyen mağdur öğretmen zedeler sorununun kaynağında yatan, özellikle Eylül ayındaki kontenjan dağılımıyla branş öğretmenlerini daha da mağdur edeceği/ettiği öngörülen durumların birkaçı aşağıda ki gibidir.
                    1 - Resmi sayıya göre Milli Eğitim Bakanlığının 119 bin öğretmen açığı bulunmaktadır. Bakanlık, bu öğretmen açığını, öğretmenlik eğitimini almış kişilerle gidermek yerine, hiçbir meslek grubunda görülmeyen “ücretli öğretmenlik” uygulamasıyla kapatmaya çalışılmaktadır. Bu uygulamayla aynı emeği sarf eden öğretmenlerimiz devletimiz tarafından düşük ücret ve sigortayla çalıştırılmaktadır. Yine bu uygulamayla öğretmenlik eğitimi almamış, yeterli pedagojik bilgiye sahip olmayan farklı meslek grubu mensupları da öğretmenlik yapabilmekte, bu da eğitimimizin kalitesini düşürmektedir.
                    2- Ayrıca Branş öğretmen adaylarının bir diğer iddiası ise; “branş mağduriyetinin yaşanmasının bir diğer sebebiyse 4+4+4 sistemiyle ilkokul 4 yıla düşmüş, 42 bin sınıf öğretmeni norm fazlası olmuş ve saatlik kurslarla branşlarına geçirildiği iddia edilmekte. ”Branş öğretmen adaylarının bir diğer iddiası da; “2014 yılının Eylül ayındaki atamalarda 6.000 sınıf öğretmeni kontenjanı açılarak, branşlara çok düşük kontenjanlar verildiğidir. Saatlik kurslarla, formatörlük eğitimleriyle yapılan alan değişiklikleri işinin eğitimini almış öğretmenlere yapılan bir diğer haksızlık olduğunu iddia etmektedirler.”
                    Tüm branşlarda ki Öğretmen adayları; “Bu sorunun çözümü için, eğitim fakültelerine öğrenci alımı, bölümlere ve açık öğretim mezunlarına verilen formasyonlar durdurulması.” olarak görmekteler. Aksi takdir de atama bekleyen öğretmen sayısı çok daha fazla olacağı, bu da yaşanmakta olan sosyo-ekonomik sıkıntının çözümünü imkânsız boyutlara ulaştıracağını söylemekteler.
                    Atama bekleyen branş öğretmen adaylarının talepleri özetle; “Ocak ayında ataması yapılacak olan 15 bin öğretmen alımının kontenjan artırılması ve dağılımının dengeli olması, Eylül ayında yaşadıklarını iddia ettikleri mağduriyetin tekrarlanmaması adına dengeli bir branş dağılımı ve bir daha ki sınav dönemine kadar en az 40 bin ek branş öğretmeni alımı yapılmasıdır.” Bizde başta Başbakan Ahmet Davutoğlu’ndan ve Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı beyden gençlerin bu talepleri dikkate almalarını rica eder ve hiçbir öğretmen adayı kardeşimiz mağdur edilmeden alımların yapılmasını ve artırılmasını rica ederim. Saygılarımla...